آرمین گلی؛ علی قلی پور سلیمانی؛ نرگس دل افروز
چکیده
این مطالعه دارای رویکرد آمیخته (کیفی-کمی) است. جامعه آماری در بخش کیفی، تمامی داستانهای مقاصد گردشگری رامسر و قشم در رسانههای اجتماعی است که تعداد 62 و 108 داستان به ترتیب برای این دو مقصد به روش نمونهگیری قضاوتی انتخاب شدند. استراتژی تحقیق، تحلیل روایت است. روش گردآوری دادهها، داستانهای مکتوب آنلاین بود که از طریق تحلیل روایت ...
بیشتر
این مطالعه دارای رویکرد آمیخته (کیفی-کمی) است. جامعه آماری در بخش کیفی، تمامی داستانهای مقاصد گردشگری رامسر و قشم در رسانههای اجتماعی است که تعداد 62 و 108 داستان به ترتیب برای این دو مقصد به روش نمونهگیری قضاوتی انتخاب شدند. استراتژی تحقیق، تحلیل روایت است. روش گردآوری دادهها، داستانهای مکتوب آنلاین بود که از طریق تحلیل روایت تجزیه و تحلیل شدند. سپس در بخش کمی، استراتژی تحقیق، به صورت پیمایشی صورت گرفت. جامعه آماری، شامل تمامی گردشگرانی بود که داستانهای گردشگری این دو مقاصد را در رسانههای اجتماعی مطالعه کرده بودند. نمونهگیری به روش نمونهگیری غیراحتمالی دردسترس است و محاسبه حجم نمونه، از طریق جدول مورگان تعداد 450 نفر برای هر مقصد برآورد شد. روش گردآوری دادهها، پرسشنامه (الکترونیکی) بود. نتایج مدلسازی معادلات ساختاری به وسیله نرم افزار Smart PLS، نشان داد که تمامی ابعاد قدرت داستانسرایی رسانههای اجتماعی آنلاین بر توسعه مقاصد گردشگری رامسر و قشم مؤثر هستند.